ریسپاون با ساخت Star Wars Jedi: Fallen Order بهخوبی توانسته است جهانی وسیع و پر محتوا از جنگ ستارگان را بهتصویر بکشد.
استودیو ریسپاون برای خلق یک تجربهی سرگرم کننده و هیجانانگیز در بخش گیمپلی، بهسراغ الهام گرفتن از بازیهای مختلفی رفته است. کال کستیس، کاراکتری است که تنها ازطریق یک لایت سیبر، دشمنان را از بین میبرد. بهعبارتی با محصولی روبهرو نیستیم که در جریان آن بازیکن با پیشروی در خط داستانی، لایت سیبرهای قویتری را پیدا کند که میزان آسیبرسانی بیشتری داشته باشند. اولین موردی که در گیمپلی Star Wars Jedi: Fallen Order نظر شما را به خود جلب میکند، سیستم مبارزات و مهارتهای قهرمان داستان و سیستم ذخیره بازی است. ریسپاون برای سیستم مبارزات و ذخیره کردن بازی از بازیهایی نظیر Sekiro: Shadows Die Twice الهام گرفته است؛ یک قهرمان که تنها یک سلاح ثابت دارد، آن را تعویض نمیکند و ازطریق کسب مهارتهای مختلف، شیوه مبارزه کردن خود را شکل میدهد. ازاینرو درخت مهارتها مهمترین نقش را در قویتر شدن شما ایفا میکند.
تیم سازنده در گذشته اعلام کرده بود که سیستم مبارزات Star Wars Jedi: Fallen Order با داستان گره خورده است.