اخبار

رکورد شکنی بازی The Last of Us Part II

بازی The Witcher 3: Wild Hunt سال‌ها با ۲۶۰ جایزه Game of the Year رکورددار بود. جدیدترین ساخته‌ی استودیو ناتی داگ با رسیدن به ۲۶۱ جایزه بازی برتر سال، موفق به شکستن این رکورد شد.

 

به گزارش رسانه‌ی معتبر گیمزرادار که براساس آمار GameAwards.net نوشته شده، بازی The Last of Us Part II به کارگردانی نیل دراکمن تا این لحظه ۲۶۱ جایزه‌ی Game of The Year (بازی برتر سال) را کسب کرده است. تازه پروسه‌ی اهدای جوایز بازی برتر سال ۲۰۲۰ توسط رسانه‌ها و مراسم‌های گوناگون در هفته‌های آتی هم ادامه خواهد داشت. در نتیجه به احتمال زیاد تعداد جوایز Game of The Year بازی The Last of Us Part 2 از ۲۶۱ هم بالاتر خواهد رفت. راستی از بین ۲۶۱ جایزه‌ی بازی برتر سال که تا این لحظه تقدیم اثر جدید ناتی داگ شده‌اند، ۹۲ جایزه به انتخاب گیمرها (مطابق نظرسنجی) هستند. پیش از این رکورد جوایز مردمی «بازی برتر سال» هم با ۸۸ جایزه در اختیار ویچر 3 بود و حالا میزان استقبال بازیکنان از بازی The Last of Us Part II آن رکورد را هم شکست.

در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ بازی Uncharted 4: A Thief’s End، بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild، بازی God of War و بازی Death Stranding به ترتیب بیشترین تعداد جوایز Game of the Year را کسب کردند. اما هیچ‌کدام از آن‌ها هم نتوانستند رکورد بازی The Witcher 3: Wild Hunt با ۲۶۰ جایزه را بشکنند. بازی The Last of Us، محصول سال ۲۰۱۳  با ۲۵۴ جایزه فقط ۶ قدم عقب‌تر از رکورد ویچر 3 بود و چند قدم عقب‌تر از آن هم بازی The Elder Scrolls V: Skyrim با ۲۲۷ جایزه بازی برتر سال دیده می‌شد.

وب‌سایت GameAwards آمار تمام جوایز Game of The Year از سال ۲۰۰۳ تا به امروز را ثبت کرده است و همین باعث می‌شود که گشت‌وگذار در آن برای برخی از گیمرها جذاب باشد.

بازی The Last of Us Part 2 رقبای قابل توجهی داشت و در عین حال توانست به این تعداد از جوایز دست پیدا کند. بین بازی‌های ویدیویی سال ۲۰۲۰ نیز بعد از اثر جدید نیل دراکمن و ناتی داگ، به ترتیب بازی Hades، بازی Ghost of Tsushima، بازی Animal Crossing: New Horizons، بازی Cyberpunk 2077، بازی Final Fantasy VII Remake و بازی Doom Eternal بیشترین جوایز Game of The Year را به چنگ آورده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید